دکتر احمدی نژاد

ساخت وبلاگ

لاپاراسکوپی کیسه صفراچیست؟

برداشتن کیسه صفرا با روش لاپاروسکوپی یک عمل جراحی با حداقل تهاجم است که در آن از برش های کوچک و ابزارهای تخصصی برای از بین بردن کیسه صفرا بیمار استفاده می شود.

کیسه صفرا اندام کوچکی است که دقیقاً در زیر کبد شما در قسمت راست بالای شکم شما قرار دارد.  کیسه صفرا ، صفرا را ذخیره می کند ، که مایع تولید شده در کبد است. کیسه صفرا صفرا را به داخل روده کوچک آزاد می کند تا به تجزیه و جذب چربی های رژیم غذایی کمک کند. هضم طبیعی مواد غذایی بدون کیسه صفرا امکان پذیر است. اگر کیسه صفرا به طور قابل ملاحظه ای بیمار یا ملتهب شود ، برداشتن یک گزینه درمانی است.

لاپاراسکوپی کیسه صفرا چگونه انجام می شود؟شما تحت بیهوشی عمومی قرار می گیرید به این معنی که قبل و حین عمل جراحی به خوابی عمیق خواهید رفت  لوله ای در گلو شما قرار دارد که به یک دستگاه تهویه مکانیکی متصل شده است تا به شما در تنفس کمک کند.  برای انجام این عمل ، جراح شما چهار برش کوچک در شکم شما ایجاد می کند. آنها از این برش ها برای هدایت لوله با یک دوربین کوچک و سبک به شکم شما استفاده می کنند. شکم شما با گاز متورم می شود تا جراح شما فضای کار کافی داشته باشد. آنها کیسه صفرا را از طریق برش برمی دارند. بعد از اینکه جراح کیسه صفرا را جدا کرد ، از یک پرتونگاری مخصوص برای بررسی مشکلات در مجاری صفراوی شما استفاده می کنند. این تکنیک کولانژیوگرافی داخل عمل نامیده می شود. کولانژیوگرافی نشان می دهد هرگونه ناهنجاری در ساختارهای مجرای صفراوی باقیمانده باشد مانند یک سنگ صفرا ، که جراح باید سنگ صفرا را از بین ببرد. وقتی جراح از نتایج راضی باشد شما اماده خارج شدن از اتاق عمل می شوید.

 بیشتر بدانید: جراحی توراکس چیست؟

 

دکتر احمدی نژاد...
ما را در سایت دکتر احمدی نژاد دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : dahmadinejad dahmadinejad بازدید : 236 تاريخ : پنجشنبه 5 تير 1399 ساعت: 1:10

اثرات تزریق بوتاکس در شیردهی

تزریق بوتاکس در شیردهی:

ایمنی مصرف هرگونه غذا یا دارو در دوران شیر دهی بسیار مهم و حیاتی است به دلیل اینکه تمام  چیزایی که مادر میخورد یا مصرف میکند از طریق جریان خون وارد شیر میشود . بوتاکس دارویی است که از باکتری کلستریدیوم بوتولینوم به دست مي‌ايد.از آنجایی که مقدار کمی از سم بوتولینوم در هر تزریق قرار دارد و دارو که مستقیماً وارد عضله می شود ، در حال حاضر هیچ مدرکی مبنی بر حرکت سموم در بدن یا عبور از شیر مادر وجود ندارد

از انجایی فقط احتمال ورود سم به خون وجود دارد از مادرانی که شیر خود را به دلبندشان میدهند درخواست میشود که در دوران شیر دهی بو تاکس انجام ندهند . ولی اگر بوتاکی بدلیل درمانی و پزشکی باشد به مادر توصیه میشود که برای حفظ سلامت دلبندش و جلوگیری از خطر احتمالی از شیر خشک برای مدتی استفاده کنند.

 

بیشتر بخوانید: روش تزریق بوتاکس پیشانی در رفع چین و چروک ها

بیشتر بخوانید: اثرات تزریق بوتاکس در شیردهی

 
دکتر احمدی نژاد...
ما را در سایت دکتر احمدی نژاد دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : dahmadinejad dahmadinejad بازدید : 270 تاريخ : جمعه 12 ارديبهشت 1399 ساعت: 1:50

بایدها و نبایدها در تزریق ژل

علائم قابل رویت پیری در طی زمان به علت اشعه خورشید، وراثت و روش زندگی ایجاد می‌شود و یکی از علائم زودرس آن ایجاد چین و چروک و کاهش حجم پوست است با تزریق فیلر‌ها به صورت غیر جراحی، می‌توان کاهش حجم را جبران کرده و این خطوط را از بین برد.

ژل‌های مورد استفاده برای تزریق دارای انواع مختلفی هستند؛اما محبوب‌ترین ژل تزریقی به صورت اسید اسید هیالورونیک است. در واقع این ماده به طور طبیعی در بدن انسان وجود دارد و به عنوان روان کننده بافت‌های همبند، مفاصل بدن، چشم و پوست، فعالیت می‌کند. در نتیجه استفاده از آن موجب بهبود رطوبت و کیفیت پوست می‌شود.

تزریق ژل روش درمانی مفیدی است به شرط آنکه توسط پزشک متخصص انجام و نتیجه درستی از آن حاصل شود.

 

بایدها و نبایدها در تزریق ژل

-افراد دچار به بیماری های خود ایمنی دیگر، از جمله لوپوس، سندروم نفروتیک و روماتیسم
- قبل از عمل از مصرف داروهای ایبوبروفن، آسپرین، داروهای ضد التهاب، داروهای مسکن، ویتامین ای و روغن ماهی از سه تا پنج روز قبل از تزریق چربی پرهیز نمایید.

-بعد از تزریق نباید تا سه روز به محل آن آب بزنید و بهتر است از تمرینات ایروبیک برای ۲۴ ساعت خودداری کنید و برنامه کاری یا اجتماعی مهمی را برای چند روز بعد از درمان طرح ریزی نکنید.

-خانم‌های باردار و شیرده نیز نباید در این ایام اقدام به بوتاکس کنند.

-افرادی که سابقه بیماری‌های خود ایمنی همچون آسم و آلرژی دارند

-افراد مبتلا به دیابت که از انسولین استفاده می‌کنند

 

دکتر مجتبی احمدی نژاد | متخصص زیبایی در تهران

دکتر احمدی نژاد...
ما را در سایت دکتر احمدی نژاد دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : dahmadinejad dahmadinejad بازدید : 284 تاريخ : شنبه 23 فروردين 1399 ساعت: 17:16

اقدامات لازم بعد از عمل جراحی سینه

بعد اینکه جراحی زیبایی سینه به اتمام می رسد وقت آن رسیده است که باید ها و نبایدهای بعد از جراحی را جدی بگیرید. اقدامات لازم بعد از عمل جراحی سینه برای دریافت بهترین نتایج و تسریع در روند بهبودی فرد ضروری است.

 

اقدامات لازم بعد از عمل جراحی سینه

احساس تهوع و سرگیجه بعد از به هوش آمدن عادی است و نگران نباشید. تا به دست آمدن هوشیاری مایعات زیاد بنوشید.

شما می توانید از همان روز انجام عمل با تایید جراح تان راه رفتن را شروع کنید. هر چه سریعتر پس از عمل شروع به راه رفتن کنید چرا که موجب کاهش تورم وکم کردن احتمال تشکیل لخته در پاهایتان می شود.

به منظور پیشگیری از احتمال جابه جایی پروتز استفاده ی مداوم از سوتین مخصوص به مدت 1 ماه بعد از جراحی پروتز سینه ضروری است. جهت یادگیری نحوه صحیح بستن آن با پزشک و یا دستیار وی در مطب، مشورت کنید.

در زمان استراحت سعی کنید طاقباز بخوابید و به مدت طولانی دراز نکشید قرار دادن چند بالش به ارتفاع حدود 45-30 درجه بالاتر از سطح افق، برای کاهش تورم توصیه می‌شود. برای برخاستن هم ابتدا به پهلو شده و سپس بلند شوید. و طبق نظر جراح سینه کمی راه بروید یا نرمش کنید.

برای جلوگیری از جابجایی احتمالی پروتزها، توصیه می شود از خوابیدن بر روی شکم به مدت 2 تا 3 ماه خودداری شود. خوابیدن به پهلوها در روزهای اول بعد از عمل ، به صورت کوتاه مانعی ندارد.

 

دکتر مجتبی احمدی نژاد | بهترین دکتر جراحی سینه

دکتر احمدی نژاد...
ما را در سایت دکتر احمدی نژاد دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : dahmadinejad dahmadinejad بازدید : 309 تاريخ : پنجشنبه 12 دی 1398 ساعت: 0:16

 

پروتز سینه و انواع مختلف مدل های آن

چنانچه پروتز سینه با هدف بزرگ کردن و افزایش سایز سینه ها باشد، عمل زیبایی پروتز سینه به شمار می رود و در بین خانم هایی که به منظور درمان سرطان یکی یا هر دوسینه ی آنها برداشته شده است. عمل پروتز سینه، به عنوان عمل ترمیمی شناخته می شود. 
اجرای جراحی پروتز سينه با بیهوشی عمومی و بستری موقت همراه است، و مدت زمان مورد نیاز جهت عمل پروتز سينه حدود 1 ساعت یا بیشتر به طول می انجامد. معمولاً بعد از گذشت یک هفته فرد می تواند به انجام فعالیت های عادی و روزمره خود بپردازد.

 

انواع پروتز سینه از نظر شکل

انواع مدل پروتز سینه از نظر ظاهر و فرم در دو دسته اصلی گرد و قطره اشکی موجود می باشد. این دو دسته ی اصلی هم خود شامل زیرگروه‌هایی با حجم‌ و اندازه و میزان برآمدگی متفاوت می باشد. همچنین سطح پروتز‌ها نیز می تواند صاف و یا دارای بافت دانه ریز باشد. انتخاب نوع پروتز با شکل و اندازه ی مختلف، با توجه به ویژگی های بدن بیمار در ویزیت های قبل از عمل تعیین خواهد شد.

 

محل جایگیری پروتز سینه

محل قرار گرفتن پروتز سینه و آگاهی لازم در مورد جراحی با توجه به شرایط جسمی بیمار می تواند زیر بافت سینه، زیر عضلات قفسه سینه و یا برش زیر بغل باشد. در جای گیری پروتز اغلب از برش کوچکی در چین زیر پستانی انجام می‌شود، ولی در موارد محدودی هم می توان پروتز را از برش دور آرئول یا هاله نوک سینه وارد نمود. جنس پروتز ها از نوع سالینی یا آب نمکی و پروتز های سیلیکونی می باشد. 

 

 

 

 

دکتر مجتبی احمدی نژاد | متخصص پروتز سینه در کرج

 

دکتر احمدی نژاد...
ما را در سایت دکتر احمدی نژاد دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : dahmadinejad dahmadinejad بازدید : 321 تاريخ : پنجشنبه 21 آذر 1398 ساعت: 19:06

نقاط مورد استفاده تزریق بوتاکس

نقاط مورد استفاده تزریق بوتاکس به منظور رفع چین و چروک و جوانسازی پوست و همچنین کاهش تعریق بیش از حد در زیر بغل یا کف دست، بنا به درخواست متقاضی و ناحیه ی مورد نظر می تواند متفاوت باشد و محدودیتی برای تزریق بوتاکس صورت در نقاط مختلف وجود ندارد. بوتاکس روی چین و چروک هایی که هنوز کاملاً مشخص نیستند موثر است و روش پیشگیرانه محسوب می شود.

 

تزریق بوتاکس زیر چشم

چروک های ایجاد شده ریز یا عمیق، گودی و کبودی زیر چشم را نیز می توان با تزریق دوز مناسب از بوتاکس برطرف نمود به شرط آنکه این عمل توسط یک پزشک ماهر انجام شود چرا که چشم ها ناحیه ی حساسی هستند و نمی توان برای تزریق بوتاکس زیر چشم، یا اطراف آن به هر کسی اعتماد کرد.

با گذشت چند روز تغییراتی را در زیر چشم ها خواهید دید و بعد از گذشت یک الی دو هفته نتایج تزریق بوتاکس زیر چشم کاملاً مشهود است. برای اینکه چهره ی جوانی داشته باشید توصیه می شود تزریق بوتاکس زیر چشم را هر 4 تا 6 ماه تکرار کنید. بعد از تزریق بوتاکس در زیر چشم ها شاهد بهبود تورم، پف و سیاهی زیر چشم ها خواهید بود، به ویژه در افرادی که سیاهی و فرورفتگی زیر چشم هایشان در مراحل اولیه خود قرار دارد.

 

کاربرد تزریق بوتاکس زیر بغل

تعریق غیر عادی و بیش از حد می تواند بسیار خسته کننده باشد. تعریق زیر بغل حتی در هوای سرد و حتی بدون فعالیت نیز رخ می دهد. زمانی که نتیجه قطعی از تشخیص دلایل تعریق زیاد، درمان دارویی و رژیم غذایی حاصل نشود پزشکان تزریق بوتاکس را توصیه می کنند. تزریق بوتاکس برای درمان عرق زیر بغل کاملاً بدون عارضه است و مشکلی برای بیمار ایجاد نمی شود. البته این امر زمانی بدون عارضه خواهد بود که پزشک در کار خود مهارت کافی داشته باشد.

 

تزریق بوتاکس زیر بغل، از طریق تاثیرات آنتی کولینرژیک و تاثیر آن بر غدد برون ریز ترشح کننده عرق تاثیر خود را اعمال می کند. در روش درمان تعریق زیر بغل با روش تزریق بوتاکس، نواحی ای از زیر بغل با علامت گذاری مشخص خواهد شد و تزریق بوتاکس زیر بغل در 10 الی 15 نقطه از زیر بغل در عمق درمیس به فاصله ۱٫۵ سانتی متر از یکدیگر انجام شده و برای کاهش درد از کمپرس یخ و کرم های بی حسی از قبیل EMLA استفاده می شود تا بیمار هیچ دردی را حین تزریق متحمل نشود. میزان تعریق چند روز پس ازتزریق، به طور قابل توجهی کاهش میابد و پس از مدتی نیز متوقف می شود. بهتر است، تزریق بوتاکس بین شش تا نه ماه تکرار شود. تزریق بوتاکس موجب می شود، اعصاب سمپاتیک به حد نرمال خود برسد و در نتیجه تحریک پذیری آنها تا حد زیادی کاهش می یابد و عارضه تعریق بیش از حد زیر بغل از بین می رود.

 

 

 

دکتر مجتبی احمدی نژاد | متخصص تزریق بوتاکس در تهران

دکتر احمدی نژاد...
ما را در سایت دکتر احمدی نژاد دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : dahmadinejad dahmadinejad بازدید : 234 تاريخ : يکشنبه 17 آذر 1398 ساعت: 0:22